17 Aralık 2014 Çarşamba

Pek Güvenli Ülke Kore

Sevgili arkadaşlar,
Güney Kore, yapılan araştırmalara göre dünyanın en güvenli ülkelerinden biriymiş. Bunu, durduk yere değil gözlemlerim sonucunda merak edip internetten araştırarak öğrenmiştim.
Kore'de kanunların çok iyi işlenmesinden ötürü olsa gerek, herkes beladan kaçıyor. Taciz, tecavüz, hırsızlık, darp, cinayet vsvs.. gibi ne yazık ki bizim kulağımıza çokça aşina olan olayların Kore'de çok az oranlarda olması beni şaşırttı ve sevindirdi.
Kore'nin gece hayatından epeyce bahsetmiştim size. Ülkenin güvenli olduğu izlenimi ilk bu şekilde oluşmuştu bende. Hiç abartmıyorum sokaklarda, bankların üstünde alkol yüzünden sızmış, mini mini etekli(Kore'de herkes böyle giyiniyor) kızlar gördüm. Bir kaldırımda düşüp kalmış amcalar gördüm. Ve inanın hiç kimse onlara gidip bulaşmıyordu. İstenilse o kızlar çok kolay kaçırılabilir, o amcaların cüzdanları hiç edilebilirdi. Ama yasalardan korkudan, belki de insanlıklarından dolayı kimse onlara bela olmuyordu.
Size bir örnek daha anlatmak istiyorum.
Türkiye'de Koreli arkadaşımla yürürken bir polis arabası çok yakınımızdan ama yavaşça geçti ve arabanın aynası arkadaşımın koluna çarptı. Aramızda şöyle bir diyalog geçti;
İrem: İyi misin?
Daeseon: Evet. Onu şikayet edebilir miyim?
İrem: Haha polisi mi? Neden?
D: Koluma çarptı.
İ: Şikayet edince ne olacak ki?
D: Para alamaz mıyım?
İ: Tabii ki hayır. Hatta polisimizi şikayet edemezsin diye sana ceza kesebilirler.
D: Kore'de bir araba, yayaya bu şekilde sadece dokunsa bile -bu polis arabası da olsa- yaya aracı şikayet ettiği an sürücüden 2bin lira alabilir.
İ: Yara izi olmadan nasıl ispatlayacaksın ki sana çarptığını?
D: Mobese kameraları var. Ayrıca her araçta kamera mevcut. Bulundurmak zorunlu. Yoksa cezası var.
İ: Anında 2bin TL!! Kore'de kollarımı savurarak gezeceğim.(Türk çakalı)
D: Yapan var, ama kimin yalandan çarptığı belli oluyor tabii.

Bu diyalogtan sonra epey bi' aydınlanmıştım. Ayrıca Kore'de kavgada ilk vuran aynı şekilde para cezasına çarptırılır. Dava etme, avukata milyarlar yatırma, on sene dava sürecini bekleme falan da yok. Bu yüzden Kore'de kavga çıkarmak istemezsiniz.

Eskiden daha farklıymış tabii. Ama görünüşe göre her şey rayına oturmuş.
Tabii ki bu kötü olaylar günümüzde nadir de olsa oluyor. İnsanın olduğu yerde suç vardır sonuçta. Ama şahsen bizi Kore'de tek rahatsız eden şey yabancı turistlerdi.

Sonuç olarak Kore'de gönül rahatlığıyla gezebilir, tatilinizin tadını çıkarabilirsiniz sevgili arkadaşlarım.

1 yorum:

  1. Kalıcı olarak kalmak istiyorum onun için bir yazı yapar mısın İrem Abla

    YanıtlaSil