11 Mart 2015 Çarşamba

Aklımdakiler Fikrimdekiler...

Merhaba arkadaşlar,
Bu yazımda Kore ile ilgili bir şeyler anlatmayacağım, o yüzden böyle bir beklentiniz varsa okumaya başlamayın derim.

Şimdi..
Öncelikle bir fenomen olmadığımı, fenomen olma gibi bir isteğimin de olmadığını altını çizerek belirtmek isterim. İnstagram'ı çok uzun süredir kullanıyorum ve eskiden de kendim ile ilgili birçok şeyi paylaşan biriydim. Ne zaman ki Koreli sevgilim ile fotoğraflar paylaştım, birden çok sayıda takipçim olmaya başladı. Önce bir 'noluyor?' olduktan sonra anladım ki Kore'yi seven arkadaşlarımız, Kore ile ilgili şeyleri veya Koreli biri ile birlikte olan birinin yaşadıklarını merak ediyormuş. Ben de yaşadıklarımın  paylaşmakta sakınca görmediğim kadarını, bazen de bana gelen sorular doğrultusunda yayınlamaya devam ettim. Bu sırada okulumda, 'Sosyal Medya' dersi kapsamında bir blog yayınlamamız gerektiği söylendi. Ben de söyleyecek çok şeyim olduğunu bildiğim bir konuda, hem de çok fazla merak edilen bir şey olduğunu bildiğim için Güney Kore ile ilgili bir blog yazmayı tercih ettim. Birçok kişi öğrendikleri bilgiler için bana teşekkür etti. Ben de faydalı olduğuma çok sevindim. Tam not alarak dersi de AA ile geçtiğimi bu noktada belirtmek isterim.
Blogumda da özel hayatım ile ilgili şeyler yayınlamamı isteyenler olsa da, yalnızca Kore ile ilgili bilgi almak isteyen insanları özel hayatım ile sıkmak istemedim. Facebook'a gelecek olursam, beni daha yakından tanımak isteyen değerli arkadaşlarımız beni ekleseler de, Facebook'umu daha özel bir alan olarak kullandığım ve yalnızca arkadaşlarımı eklediğim için, genelde arkadaşlık tekliflerini beklemeye aldım.

Buraya kadar tamam mıyız?

Kore-Türk çiftlerin sanal alemde başına gelen ilginç olaylardan haberdarım. Asla ve asla bu olayların içine girmek istemediğimi tekrar tekrar belirterek, mümkün olduğunca dikkatli davranmaya çalışıyorum. Neler dönüyor onu da anlamış değilim. Karşıma muhattap almak istemediğim için de konuyu açmadan kapatıyorum.
Ne yazık ki, bunca iyi niyetim ve takipçilerime olan saygıma rağmen, beni sevmeyen insanlar da çıkabiliyormuş, görmüş oldum. Herkesi sevmek zorunda değiliz ama arkadaşlar, saygı duymak zorundayız. Dün ilk defa "Her şey bu kadar göz önünde olursa ne anlamı kalır?" diye eleştirel bir yorum aldım. Bu yoruma sonuna kadar saygım var, gereken cevabı şöyle veriyorum: "İnstagram takip-takipçi sistemi olan, bir çeşit show-off uygulaması. Herkes orada istediğini paylaşıyor ve *iyi haber* herkes yine istediğini takip ediyor. Rahatsız olduğumuz kişileri engelleme ya da takip etmeme özgürlüğümüz var. Ayrıca herkes aynı düşünmek zorunda değil. Benim için paylaştığım hiçbir şeyde bir sakınca yok. Ayrıca, sevgilimden çok uzakta olduğum için yoğun duygular yaşıyorum. Oraya yazdığım her şey, içimden gelen duygusal patlamalar. Kötü anımı da iyi anımı da insanlarla paylaşmak beni rahatlatıyor. Ayrıca çok güzel yorumlar, destekler, dilekler alıyorum. İnstagram'dan arkadaş bile edindim. Herkes kendi sosyal alanlarında istediğini yapma hakkına sahip. Özellikle ben, açık görüşlü ve kimsenin hayatına karışmayan biri olarak, kendime böyle bir özgürlük hakkı tanıyorum, takip etmek bireylerin kendine kalmış."

Aslında bu yazıyı bile yazmayacaktım fakat aynı kişi iki kere yorum yapmış ve başka bir fotoğrafıma: "Sen gülme" yazmış. ...... İşte burada işler değişiyor. Bunun arkasında art niyet arayabiliriz sanırım. Nasıl bir psikolojidir ki, tanımadığınız birine, sırf sevgilisi ile fotoğraflar paylaştığı için nefret hissetmek. Merak ediyorum sevgilim Edirneli, Urfalı, Norveçli, Kanadalı olsa aynı şey mi olacaktı diye.
Ben, olumsuz yorum almayı hak edecek hiçbir şey yaptığımı düşünmüyorum. Eleştiri başka şey, tanımadığınız birinin mutsuz olmasını istemek başka. Kötü kalplere üzülüyorum sadece. Böyle insanların mutlu bireyler olduklarını düşünmüyorum. Kendi mutsuzluklarıyla mutlu insanları da üzmek istedikleri için üzülüyorum.

Sonuç olarak herkes kendi hayatına bakmalı. İlla birini sevmiyorsanız arkanızı dönüp uzaklaşmak çok zor bir şey değil. Ben hep öyle yapıyorum. Bu yorumları yapan kişiyi de engellemedim bile. İstemiyorsa bakmasın deyip geçiyorum. Bana kızılması için de bir sebep yok. Ne fenomenim, ne ünlü. Olan varsa da hayırlı olsun.
Daha fazla bu tarz konularla ilgili yorum yapmak istemiyorum.
İlktir-sondur.

32 yorum:

  1. Ahhh insanlarımız değışmeyen basma kalıp düşünceliler değismeyecekte..Sen istersen paylaş ya da paylaşma bir çok kişinin isteyip ulaşamadığı şeye sahipsin bu yüzden bunu hazmedemeyenlerin gözünde iyi de olsa kötüsün kötü de olsa kötüsün.İnsanların düsünce yapisi hayatı yaşayış tarzları birbirne uymayabilir hayat felsefesi bir olmayabilir ama hiç kimse yargılamayaz ki kendi düşüncesini bir bakışkasına aşılamak zorunda değil her seyden önce insanız.Ben kendim için söylüyorum yaşam tarzlarımız farkli olsada seni severek ve merak içinde takip ediyorum.Bence yaptığın cesaret işi özelini insanlarla hoşgörüyle paylaşman..Burda seni tanımasada seven çok insan var aradaki çürüklere takılma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desteğiniz için ayrı, hoşgörülü ve hümanist bakış açınız için ayrı teşekkür ederim. <3

      Sil
  2. Evet ne yazık ki bazı insanlar hiç değişmiyor karşısındaki kişiyi kıskanıp onunda mutsuz olabilmesi icin elinden geleni yapıyorlar çünkü hazmedemiyorlar...ayrıca seni çok seviyoruz paylaşımlarınıda merakla okuyoruz ve severek takip ediyoruz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok teşekkür ederim, ben de beni tanımdan sevmiş olan sizleri çok seviyorum. Bu sebeptendir ki karşılıklı bilgi alışverişimiz devam ediyor. Umarım da güzel bir şekilde devam edecek..

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle size katılıyorum... böyle insanlar ne yazık ki aramızda varlar bende anlamıyorum,insan el ele sevgilisi iken kıskanan gözleri. böyle saçma birşey görmedim,bence senin yaptığın en doğrusu bende olsam bende yapardım! instagramda ve burada seni severek takip ediyorum. normalde böyle sırf koreyle birşey paylaştıkları için birilerini takip eden biri değilim ama nedense sana bayılıyorum! seni çok seviyorum :) güzel gülümsemenle ömür boyu gülmen dileğiyle!!! ^^ =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu ettin beni Selin^^
      Gerçekten tüm kalbimle çok teşekkür ederim. Umarım aramızdaki bu güzel enerjiyi hiç kaybetmeyiz. Sana da içtenlikle gülümsemeler ve mutluluklar diliyorum <3

      Sil
  5. merhabalar öncelikle okumaya yeni başladım ama çok hoşuma gitti..Kore ile ilgili merak ettiğim birkaç şey var umarım yardımcı olabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, buyurun lütfen :) ayrıca teşekkür ederim

      Sil
  6. Exchange ile 1yıllığına korede okumak istiyorum tesettürlü olduğum için insanların tepkisinden çekiniyorum sizin gözlemlediğiniz kadarıyla bi fikriniz varsa sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı soruyu geçenlerde bir gün cevaplamıştım canım. Öncelikle gitmeni ve keyifle zaman geçirmeni diliyorum.
      Ben yanımda tesettürlü bir arkadaşımla Kore'de gezmediğim için tepkileri tam olarak nasıl bilmiyorum. Ama fikrimce bu durum kesinlikle sorun yaratmıyor. Çünkü çok sayıda tesettürlü Türk, Endonezyalı, Taylandlı, Filipinli turist gidiyor. Bu tarz giyinen insanlara alışkınlar yani.
      Benim kiraladığım evin eski müşterileri de Arap Müslümanlar idi. Ev sahipleri falan da helal restoranlar konusunda çok yardımcı oluyorlar diye biliyorum. Tabii ki her zaman olduğu gibi yapacağınız arkadaşlıklar, tanışacağınız insanlar önemli. Genel olarak Koreliler sevgi dolu insanlar. Herhangi bir şekilde endişe edeceğin bir şeyin olduğunu düşünmüyorum yani canım benim.
      Tadını çıkar!

      Sil
    2. geç yazdım kusuruma bakmayın endişem hiç kalmadı emin olun bu konuda birçok blog okudum en sonunda aradığım cevabı buldum çok içtensiniz teşekkürler yardımcı oldunuz :)

      Sil
    3. Rica ederim^^ Faydalı olduğuma çok sevindim..
      Görüşmek üzere!

      Sil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. İrem ablacım blogunda daha çok yeniyim ama samimiyetini çok derinden hissettiğim için sana abla diyorum. İnsanlarımız düşünmeden hareket etmek konusunda ne yazık ki uzmanlaşmış. Farklı düşünce ve yapıları kavrayamayacak derecede hamız hala ne acı. Ama kendi adıma senin bakış açını çok sevdim. Farklı bir kültüre olan yaklaşımını ve bunu anlayamayanlara inat pozitif anlayışlı halini de çok sevdim. İnşallah en kısa zamanda sevdiğin insana kavuşursun ^^ Biz hep seni destekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel insanlardan destek aldıkça çok mutlu oluyorum. Tüm güzel sözlerin için teşekkür ederim. Biz başkalarını boşverip iyi olmaya devam edelim böyle.
      Öpüyorum ablacım..

      Sil
  10. İrem ablacım..Yazılarını yeni okumaya başladım..Seni tanımasamda bana göre kalbinin güzelliği yüzüne vurmuş..Kore ye ilgil yok lakin farklı ülkelere dair bilgi edinmeyi seviyorum..Senden ricam instagram hesabını paylaşabilir misin ?? :) Allahaısmarladık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Sümeyye ^.^
      instagram hesabım: iremciray

      Sil
  11. doğrusu sayfana yeni girdim instagramda bir sayfam var ve kore hakkında bilgiler arastırırken senın sayfanla karsılastım doğrusu çok faydan dokundu senin sayende bilmediğimiz seyleri ögrendik ve bunları sayfamda da paylaşma imkanı buldum. demem o ki bir çürük yüzünden keyfini kaçırmaya değmez bu çürükler her yerde var. onlar önce kendilerini çürütmek sonra da çevrelerindekileri çürütmek ister. sevgilinle fotografını görmedım ama eminim çok tastlısınızdır. mutluluklar ve başarılar dilerim :D

    YanıtlaSil
  12. doğrusu sayfana yeni girdim instagramda bir sayfam var ve kore hakkında bilgiler arastırırken senın sayfanla karsılastım doğrusu çok faydan dokundu senin sayende bilmediğimiz seyleri ögrendik ve bunları sayfamda da paylaşma imkanı buldum. demem o ki bir çürük yüzünden keyfini kaçırmaya değmez bu çürükler her yerde var. onlar önce kendilerini çürütmek sonra da çevrelerindekileri çürütmek ister. sevgilinle fotografını görmedım ama eminim çok tastlısınızdır. mutluluklar ve başarılar dilerim :D

    YanıtlaSil
  13. merhaba ben ıstanbulda oyunculuk yapıyorum seule okumaya gelıcem 20 yasındayım yalnız gelıyorum ısmımı veremem bu sıteden orayı hıc bılmıyorum en kalıtelı mekanları kulturu ınsanları sana sorular sormak ıstıyorum oraya geldıgımde yemek ısmarlamak bayanım acaba yardım edermısın ozelden ulasabılıcegım bır adresın varmı

    YanıtlaSil
  14. arkadasımın maıl adresınden yazıyorum onun ısmı cıkabılır en azından sana ozelden sorular sorabılırmıyım ıngılızcemde az cunku lexıs koreada egıtım alıcam ayın 13 unde gelıyorum

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. İnsanlari anlamaktan bazn sıkınti cekiyorm irem abla türk insani kidkanc derler ve yazinizi okuduktan bu lafa şahit oldm gercektn sacma bisey yapmadan boyle seyler diolar...sinir bozucu ne kadar kücuk olsamda irem abla seninle paylasmak istedgm sinir bozucu insanlarn ne yazdklari ne dusundukleri deil onemli olan kendinin ne dusundugu simdiden tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  17. İnsanlari anlamaktan bazn sıkınti cekiyorm irem abla türk insani kidkanc derler ve yazinizi okuduktan bu lafa şahit oldm gercektn sacma bisey yapmadan boyle seyler diolar...sinir bozucu ne kadar kücuk olsamda irem abla seninle paylasmak istedgm sinir bozucu insanlarn ne yazdklari ne dusundukleri deil onemli olan kendinin ne dusundugu simdiden tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Bu kamuoyu için bir duyuru, biz böbrek almak ve hastalarımızı kurtarmak için farklı böbrek bağışçılarıyla çalışmak istiyoruz, böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen bizimle iletişime geçin. hastamıza böbrek bağışı için eşleşme ve her ödülü büyük ödüller bekliyor.
    E-postamızda bize ulaşın: jupitermedicalcentreinc@gmail.com
    veya whatsapp bize ulaşın: +1(515)293-5520

    YanıtlaSil
  21. Bir işletme kredisi, kişisel krediler, konut kredisi kredileri, araç kredileri, öğrenci kredileri, konsolidasyon için teminatsız krediler, proje finansmanı vb. Mi arıyorsunuz? Kredi için doğru çözümleriz! Şirketlere ve bireylere% 2 faiz oranı düşük ve uygun fiyatlı krediler sunuyoruz. Bu nedenle, acil ve güvenli bir krediyle ilgileniyorsanız. Daha fazla bilgi için, lütfen bugün bize e-posta gönderin: Via: Elegantloanfirm@hotmail.com.

    YanıtlaSil
  22. Benim adım Rusya'dan Bayan Nadia Albert, Ve ben bugün Kredi ödünç alan Bay Russ Harry'nin yardımıyla mutlu bir kadınım. Kredi arayan herkesi bu Kredi şirketine yönlendireceğim. Bana ve aileme mutluluk verdi, 2 çocuklu bekar bir anne olduğum için hayatımın her yerine başlamak için 500.000,00 dolarlık bir krediye ihtiyacım vardı. 500.000,00 ABD Doları, düşük bir oranda. O, Tanrı'dan korkan bir adamdır, eğer krediye ihtiyacınız varsa ve krediyi geri ödeyecekseniz lütfen onunla iletişime geçin E-posta yoluyla Elegantloanfirm@hotmail.com / Whatsapp numarası + 393511617486

    YanıtlaSil
  23. İyi günler ! kredi talep eden tüm değerli müşterilerimize hızlı bir bildirimde bulunmaktayız, şu anda uygun bir kredi faiz oranına sahip bir kredi planındayız.
    İletişim:

    creditcentercorp.usa@gmail.com
    whatsapp: +1 (847) 453 9904

    YanıtlaSil